6 martie 2017

Cum m-am apucat de citit



             "Fericiți sunt cei ce citesc, căci ei trăiesc mai multe vieți!" - acesta este motto-ul după care mama a cultivat în inima mea iubirea față de cărți.
            Mi-a citit de când m-a născut, cu multă pasiune și dragoste. Mi-a citit basme, povești nemuritoare, pagini din carțile pe care le citea ea. Mi-a citit ca să mă facă să iubesc și eu lectura, să-mi îmbogățească imaginația și să-mi mențină vie curiozitatea. Iar când o vedeam pe ea cu câtă grijă și plăcere citește, nu aveam cum să nu-mi doresc să-i urmez exemplul.
       
            Așa se face c-am învățat să citesc devreme, pe la 5 ani, doar ca să pot să descopăr singură lumea fascinantă a poveștilor!
            Mirosul unei cărți abia deschise, atingerea paginilor și foșnetul lor, literele frumos boltite, toate m-au captivat! Țin minte și acum titlul primei povești citite - "Farizada cu zâmbet de trandafiri" - și mândria ce-am simțit-o când am terminat-o. Eram pur și simplu uluită de faptul că acele câteva pagini ale poveștii reușiseră să mă captiveze total și să mă transpună într-o altă lume, facându-mă să "trăiesc" alături de personaje întreaga acțiune.

An după an, am început să citesc cât mai mult, cu o poftă nebună, rafinandu-mi gusturile și stabilindu-mi preferințe. De ce citesc și-mi cumpăr mereu cărți noi? Sunt atât de multe motive, însă am să le enumăr pe cele mai importante:
     * cărțile "deschid" minți. Și nu, nu-s vorbe în vânt! Cărțile chiar te fac mai deștept. Cu fiecare volum citit, descoperi lucruri noi, înveți cuvinte pe care nu le știai înainte. În plus, lectura de ajută să îți folosești creierul și să-ți îmbunătățești capacitatea de concentrare.
      * imaginația se dezvoltă uimitor de mult. Când citești, devii parte din poveste, îți imaginezi fiecare personaj, te identifici cu ele și poți chiar să construiești un scenariu propriu.
     * cărțile sunt o metodă sigură de relaxare, mereu la îndemână și deloc scumpă. S-a demonstrat științific că cititul din plăcere reduce stresul și ne calmează. Cărți de beletristică, fantasy, știință, jurnal, posibilitățile sunt nenumărate și pentru toate gusturile!

            Dincolo de toate aceste motive, știți ce mi se pare mie fascinant la lectură?! Că pot, cu o singură carte, să călătoresc prin timp și spațiu, să ajung în locuri în care, fizic, n-aș putea să ajung vreodată. Iar asta, pentru mine, e chiar o minune! În fiecare carte se ascunde un mic univers. În fiecare carte sunt visuri, dorințe, iubiri, dezamăgiri, speranțe, imbolduri de a merge mai departe, adevăruri, intrigi. Toate acestea pot fi descoperite și trăite/retrăite cu fiecare carte nouă citită.
Între două coperți se află mereu închise sufletele personajelor și ele se nasc doar atunci când un cititor le descoperă, căci ochii și mintea cititorului au puterea de a le da viață. Și-atunci, nu suntem, cumva, datori să le eliberăm?!

            Eu iubesc cărțile cu toată ființa mea și-n fiecare volum terminat mi-am lăsat o parte din suflet! Am în bibliotecă sute de cărți și le prețuiesc enorm, căci, dincolo de valoarea lor materială, au o valoare sentimentală enormă și constituie moșternirea de suflet pe care am s-o las copiilor și nepoților mei. O adevărată "hrană" pentru minte și suflet, din care sper să se "înfrupte" și ei cu nesaț, la nesfârșit!


Articol ce răspunde provocării Libris, cu ocazia ediției a XIV-a a Târgului Internațional de Carte și Muzică Libris Brașov.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...